Ostoehdot

Täältä löydät täydelliset ostoehtomme, jotka sisältävät kattavat tiedot tilauksesta, maksamisesta, toimituksesta, reklamaatioista, palautuksista ja avoimesta ostosta. Kun teet tilauksen meiltä, ​​hyväksyt nämä ostoehdot.

1. Yleistä

1.1 Näitä ostoehtoja ("Ostoehdot") sovelletaan kaikkiin ostoihin, jotka sinä tai edustamasi yritys ("sinä") teet Scandinavian Photo AB:lta, sivuliike Suomessa.

1.2 Näitä ostoehtoja sovelletaan ostoksiin, jotka tehdään [www.scandinavianphoto.fi] ja siihen liittyvien verkkosivujen ("Sivusto") kautta tai ottamalla meihin suoraan yhteyttä, ellei toisin sovita. Ostosopimus on tehty Scandinavian Photo AB:n, Suomessa rekisteröidyn sivuliikkeen kanssa, jonka yritystunnus on [3260578-4] ("SP" tai "me").

1.3 Jos haluat ottaa meihin yhteyttä, helpoin tapa on ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse [info@scandinavianphoto. fi].

2. Tilaaminen

2.1 Tekemällä tilauksen hyväksyt ostoehdot ja sitoudut noudattamaan näitä ehtoja. Mikäli edustat yritystä, hyväksyt ostoehdot yrityksen lukuun sekä takaat sen, että sinulla on valtuudet hyväksyä nämä ehdot sekä ostokset yrityksen puolesta.

2.2 Tehdäksesi ostoksia sinun on oltava yli 18-vuotias ja sinulla on oltava oikeus tehdä sopimuksia sovellettavan lain mukaisesti, eli et ole esimerkiksi holhouksen alainen.

2.3 Jos luot asiakastilin Verkkosivustollemme, voit helposti löytää tilaustasi koskevat tiedot. Löydät tekemäsi tilaukset nopeasti ja helposti yhdestä ja samasta paikasta. Yritysasiakkaana sinulla on myös mahdollisuus valita lasku ja yrityspaketti toimitustavaksi tilaukselle.

2.4 Teemme yhteistyötä muiden yritysten, kuten vakuutusyhtiöiden ja valokuvatuotteiden toimittajien kanssa. Jos ostat vakuutuksen tai valokuvaustuotteita, teet erillisen sopimuksen ulkopuolisen yrityksen, jossa sovelletaan eri ehtoja.

3. Tilaus- ja lähetysvahvistus

3.1 Kun olet suorittanut ostoksesi verkkosivustolla, saat automaattisen tilausvahvistuksen siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tilausvahvistus ei ole sitova tilausvahvistus eikä se muodosta sitovaa sopimusta. Sitova sopimus syntyy vasta, kun lähetämme toimitusvahvistuksen.

3.2 Ennen lopullisen toimitusvahvistuksen lähettämistä voimme kieltäytyä tilauksestasi kokonaan tai osittain esimerkiksi, jos olet antanut meille virheellisiä tietoja kassalla, jos epäilemme petoksen yritystä tai jos kyseessä on loppuunmyynti. Tällaisissa tapauksissa ilmoitamme sinulle asiasta mahdollisimman pian. 

4. Tuotteet, joissa on digitaalisia komponentteja

4.1 Jotkin tuotteistamme ovat yhteydessä digitaaliseen sisältöön tai digitaalisiin palveluihin. Tämä tarkoittaa, että tuote ei toimi kokonaan tai osittain ilman digitaalista sisältöä tai palvelua. Tällaisia voivat olla esimerkiksi käyttöjärjestelmät, sovellukset ja muut ohjelmistot, jotka voidaan esiasentaa ostohetkellä tai asentaa myöhemmin. Sinulla on pääsy näihin digitaalisiin elementteihin tai sinulle annetaan pääsy näihin digitaalisiin elementteihin ostohetkellä, ellei ostohetkellä toisin ilmoiteta.

4.2 Toimitamme sinulle tietoja ja päivityksiä, jotka ovat tarpeen digitaalisen tuotteen toimivuuden kannalta pakollisen kuluttajalainsäädännön edellyttämällä tavalla. 

5. Hinnat ja arvonlisävero

5.1 Tilaushetkellä sovelletaan verkkosivustolla tilaushetkellä ilmoitettuja hintoja. Kaikki hinnat esitetään paikallisessa valuutassa ja ne sisältävät sovellettavan arvonlisäveron, ellet halua tarkastella hintoja ilman arvonlisäveroa. Hinnat eivät sisällä mahdollisia maksu- ja toimituskuluja, jotka ilmoitetaan erikseen.

5.2 Jos verkkosivustolla luetellun tuotteen hinta tai tiedot ovat virheellisiä ja olet huomannut tai sinun olisi pitänyt huomata tämä, meillä on oikeus muuttaa tai peruuttaa tilauksesi. Pidätämme oikeuden muutoksiin tuotteen hintojen ja teknisten tietojen virheiden varalta.

6. Maksaminen

6.1 Tarjoamme useita erilaisia maksutapoja yhteistyössä maksupalveluntarjoajamme Svea Bankin kanssa. Riippuen siitä, ostatko yksityishenkilönä, yksityisyrittäjänä tai yrityksenä, haluatko antaa yritystunnuksesi, tarjoamme erilaisia maksuvaihtoehtoja, kuten korttimaksu, verkkopankkimaksu, lasku ja osamaksu. Lue lisää kustakin maksutavasta klikkaamalla tästä. Maksuvaihtoehtoihin voi liittyä rajoituksia. 

6.2 Maksun yhteydessä Svea Bankin kanssa tehdään erillinen sopimus, jonka ehdot on ilmoitettu kassalla. Klikkaa tästä lukeaksesi Svea Checkoutin maksuehdot. 

6.3 Jos olet suorittanut ostoksesi verkkokaupasta, saat helposti yleiskuvan laskuistasi www.svea.com -sivustolla (Omat sivut). Tääl voit lukea Svea Bankin yleiset sopimusehdot.

6.4 Tarjoamme luottotarkastuksen jälkeen maksutavaksi laskua tietyille oikeushenkilöille, kuten yrityksille, yhdistyksille, säätiöille, organisaatioille tai valtion virastoille. Laskun maksuaika on 30 päivää laskutuspäivästä. Jos maksu viivästyy sovitusta eräpäivästä, asiakkaalle lähetetään maksumuistutus. Maksumuistutuksesta seuraa lakisääteinen muistutusmaksu sekä viivästyskorko, joka maksetaan voimassa olevan korkolainsäädännön mukaisesti. Maksun laiminlyönti aiheuttaa laskun siirtämisen perintään ja perintäyhtiön kulut ja kustannukset lisätään soveltuvan lain mukaisesti.

7. Lahjakortti

Scandinavian Photon lahjakortit ovat voimassa 3 vuotta niiden myöntämispäivästä ja niitä voi käyttää maksuvälineenä, kun teet ostoksia meillä. Voit käyttää useita lahjakortteja samaan ostokseen sekä käyttää lahjakortteja ostoksen osamaksuna. Jos lahjakortin arvo ylittää senhetkisen ostosumman, ylimenevä summa tallennetaan lahjakortille ja sitä voidaan käyttää myöhempään ostokseen, kunnes lahjakortin voimassaoloaika päättyy. Käyttääksesi lahjakorttia verkkosivustolla sinun on syötettävä lahjakortin numero ja PIN-koodi kassalla. Emme korvaa kadonneita lahjakortteja.

8. Toimitustavat

8.1 Toimitamme tilauksesi sinulle kassalla valitsemasi toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Tarjotut toimitusvaihtoehdot riippuvat ostamasi tuotteen tyypistä ja siitä, minne se toimitetaan. Tarjoamme myös mahdollisuuden noutoon liikkeestämme. Jos paketti ylittää toimitusvaihtoehdolle määritetyt mitat, se toimitetaan lähimpään postiterminaaliin. 

8.2 Valitsemastasi toimitusvaihtoehdosta riippuen peritään toimituskulut. Toimituskulujen määrä on näkyvillä verkkosivustolla ja kassalla. 

8.3 Löydät tietoa nykyisistä toimitusvaihtoehdoistamme verkkosivustolta ja kassalla. Huomaa, että kaikki toimitusvaihtoehdot edellyttävät henkilöllisyystodistusta tai allekirjoitusta paketin vastaanottamisen yhteydessä. Klikkaa tästä saadaksesi täydelliset tiedot toimitusvaihtoehdoista ja toimituskuluista. 

8.4 Odotettu toimitusaika riippuu valitsemastasi toimitustavasta ja siitä, onko tuotetta tilaushetkellä varastossa. Odotettu toimitusaika ilmoitetaan verkkosivustolla ja kassalla. 

8.5 Jos tilauksesi sisältää useita tuotteita, joista osaa ei ole varastossamme, saatamme lähettää tuotteet sinulle useammassa toimituksessa. Tässä tapauksessa osatoimitukset tehdään ilman lisäkuluja. Jos et halua, että toimitamme tilauksesi osissa, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme näiden ostoehtojen alussa mainittuihin yhteystietoihinvälittömästi tilauksen tekemisen jälkeen. 

9. Lunastamattomat toimitukset

Olet vastuussa toimituksen vastaanottamisesta tai noutamisesta tilauksen yhteydessä saamiesi ohjeiden mukaisesti. Noutopisteessä olevat paketit, joita ei noudeta ilmoituksessa ilmoitetun ajan kuluessa, palautetaan varastoon. Näissä tapauksissa meillä on oikeus periä vähintään 30€ suuruinen käsittelykulu. Summa vastaa käsittely- ja lähetyskulujamme, jos et nouda pakettia noutopisteestä tai vastaanota pakettia kuriirin tai kotiinkuljetuksen välityksellä. Palautusoikeus ja avoin kauppa ei koske noutamatta jätettyjä paketteja.

10. Tarjoukset, alennuskoodit ja lahjat

10.1 Saatamme ajoittain tarjota kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia ("Tarjoukset"). Tällaiset tarjoukset ovat voimassa vain kyseisen tarjouksen yhteydessä määritellyn ajanjakson ajan ja tarjouksen yhteydessä määritellyin ehdoin ja edellytyksin. Tarjouksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin, ellei Sivustolla nimenomaisesti mainita asiasta. 

10.2 Jotta voit hyödyntää tarjouksen, sinun on syötettävä jokin koodi tai aktivoitava kyseinen tarjous muulla tavoin ennen ostoksen suorittamista. Jos palautat tuotteita, et ehkä enää täytä tarjoukseen sovellettavia erityisehtoja, jolloin sinun on ehkä palautettava mahdollinen lahja tai et ehkä enää ole oikeutettu tiettyyn alennukseen. Muuten näitä ostoehtoja sovelletaan myös tarjouksiin. 

11. Palautusoikeus ja avoin kauppa

11.1 Annamme kaikille asiakkaillemme oikeuden peruuttaa ostoksensa 30 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa ostamasi tuotteen. Yritysmyynnissä veloitamme kuitenkin maksun avatuista pakkauksista. 

11.2 Lakisääteisen 14 päivän peruuttamisoikeuden lisäksi annamme kaikille asiakkaillemme 16 päivää lisäaikaa ostoksen palauttamiseen. Tämä tarkoittaa, että sinulla on yhteensä 30 päivää aikaa palauttaa ostoksesi, ellei toisin ole erikseen sovittu. Joihinkin tuotteisiin tämä pätee vain, jos et ole avannut pakkausta. Lue lisää tästä alta. 

Tiettyjä tuotteita koskevat poikkeukset

11.3 Tietyt tuotteet on vapautettu peruuttamisoikeudesta ja avoimesta kaupasta. Tähän sisältyy tuotteet, joissa on sinetöity ääni- tai videotallenne tai sinetöity tietokoneohjelma, jonka sinetin olet rikkonut. Tämä koskee myös tuotteita, jota ei voida palauttaa asianmukaisesti terveys- tai hygieniasyistä (kuten in-ear-korvakuulokkeet), jos olet rikkonut tuotteen sinetin. Tämä koskee myös digitaalisia lisenssejä, joiden osalta olet nimenomaisesti hyväksynyt toimituksen aloittamisen ja hyväksynyt, että peruuttamisoikeutta ei näin ollen ole. Avoimen oston ulkopuolelle jäävät myös tuotteet, jotka omaavat tallennustilan ja joiden myyntipakkaus on avattu, kuten kovalevyt, muistikortit, tietokoneet ja puhelimet sekä rikkinäisissä pakkauksissa olevat kulutustavarat, kuten mustekasetit, paristot, valokuvapaperit, kehitteet, puhdistusaineet ja vastaavat tuotteet. Tilaustuotteet eivät myöskään kuulu tämän asetuksen piiriin. Yritysten osalta tavanomaisen valikoiman ulkopuoliset erikoistilaustuotteet eivät kuulu avoimen kaupan piiriin. 

Käytetyt tuotteet ja arvonalentuminen kuluttajille

11.4 Jos sinä kuluttajana käytät palautusoikeuttasi tai avointa kauppaa 30 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, meillä on oikeus tehdä arvonalennus ennen hyvityksen suorittamista, jos käytät tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Arvonalentumisen määrä määritetään vertaamalla tuotteen arvoa palautettaessa sen alkuperäiseen arvoon ostohetkellä.  Jotta saat täyden hyvityksen peruutus- ja palautustapauksessa, suosittelemme, että palautat tuotteen alkuperäisessä kunnossaan, alkuperäispakkauksessa ja kaikkien osien ja lisävarusteiden kanssa.

Käytetyt tuotteet ja arvonalentuminen yritysasiakkaille

11.5 Jotta yritykset voivat saada täyden hyvityksen avoimesta kaupasta, tuotteen ja tuotepakkauksen on oltava uudessa kunnossa ja sinettien on oltava ehjiä. Jos pakkaus on avattu, veloitamme arvonalentumisen. Arvonalentumisen määrä määritetään vertaamalla tuotteen arvoa palautettaessa sen alkuperäiseen arvoon ostohetkellä.

Tuotteen palauttaminen

11.6 Jos haluat peruuttaa ostoksesi, sinun on ilmoitettava siitä meille 30 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa tai noutaa tuotteen. Voit ilmoittaa meille ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@scandinavianphoto. fi. 

11.7 Kun olet ilmoittanut meille, että haluat palauttaa ostoksesi, sinun on lähetettävä tuote takaisin 14 päivän kuluessa. Suosittelemme, että palautat tuotteen samassa pakkauksessa, jossa sait sen, sillä olet vastuussa kaikista palautuksen aikana tapahtuneista vahingoista tai katoamisista, jotka johtuvat huolimattomuudestasi, kuten esimerkiksi tuotteen pakkaamisesta aiheutuneista vahingoista. 

Palautuskulut

11.8  Kun palautat ostoksesi, olet vastuussa palautuskuluista. Jos palautat paketin, palautuskulut ovat alkaen 10 euroa. Sinulle ilmoitetaan palautuskustannukset, kun ilmoitat meille, että haluat peruuttaa ostoksesi. Palautuskulujen kustannukset vähennetään hyvityksestäsi tai ne vähennetään laskun hyvittämisen yhteydessä.

Takaisinmaksu

11.9 Kun olet palauttanut ostoksesi meille, hyvitämme palautuksen maksupalveluntarjoajamme Svea Bankin kautta 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona olet ilmoittanut meille haluavasi peruuttaa ostoksesi. Emme kuitenkaan palauta rahoja ennen kuin olemme vastaanottaneet palautuksen tuotteen tai tuotteet. 

11.10 Hyvitys tehdään sinulle käyttäen samaa maksutapaa, jonka valitsit ostohetkellä, ellei toisin sovita. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun ja sen eräpäivä on mennyt umpeen ja/tai olet näin ollen jo maksanut tuotteen, saat hyvityksen tilillesi. 

12. Takuu

12.1 Valmistajamme myöntävät joillekin tuotteillemme takuun. Joissakin tapauksissa annamme takuun myös käytetyille tuotteille. Tiedot siitä, mitkä tuotteet kuuluvat takuun piiriin, on annettu verkkosivustollamme kunkin tuotteen kuvauksessa tiedoissa.

13. Reklamaatio

13.1 Jos tuotteessa on vika, sinulla on oikeus reklamoida viallisesta tuotteesta asuinmaasi pakollisen kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.  Reklamaatio-oikeus on kolme vuotta yksityishenkilöille ja kaksi vuotta yritysasiakkaille. Tämä mahdollistaa reklamoinnin Scandinavian Photolta ostamistasi tuotteista. Jotta reklamaatio hyväksyttäisiin, tuotteessa olevan virheen on oltava alkuperäinen virhe. Tämä tarkoittaa sitä, että vian on täytynyt olla olemassa jo toimituksen yhteydessä, etkä sinä asiakkaana ole aiheuttanut vikaa esimerkiksi käyttämällä tuotetta väärin.

13.2 Huomioithan, että joillakin tuotteilla on lyhyempi säilyvyys ja ne voivat vaikuttaa arvioon siitä, onko kyseessä alkuperäinen vika vai ei. Tähän kuuluu esimerkiksi tuotteet, kuten mustepatruunat ja akut. 

13.3 Voit tehdä reklamaation ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen info@scandinavianphoto.fi. 

13.4 Kun olemme vastaanottaneet reklamaatiosi, toimitamme sen valmistajan valtuutettuun huoltoon tarkastettavaksi. Mikäli reklamaatio on valmistajan hyväksymä, autamme sinua kuluttajansuojalain tai ostolain sääntöjen mukaisesti ensisijaisesti korjaamalla tuotteen.

Jos tarkistuksen jälkeen me tai maahantuojan valtuuttama huoltoliike huomaa, että tuotteesi vika ei kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin, veloitamme 75€ käsittelykulut ja mahdollisen korjauskustannusehdotuksen summan. Kun teet ostoksia yksityishenkilönä ja tuotteen vastaanottopäivästä on kulunut yli kaksi vuotta, olet velvollinen osoittamaan, että tuotteessa on reklamaatio-oikeuden alainen alkuperäinen valmistusvirhe. Kun teet ostoksia yritysasiakkaana, olet vastuussa tästä välittömästi tuotteen vastaanottamisen jälkeen.

14. Velvollisuutemme

14.1 Jos olet toiminut yksityishenkilönä ja tuotteessasi on vika tai jos toimituksen kanssa ilmenee ongelmia, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Olemme tarvittaessa yhteydessä rahdinkuljettajaan tai valmistajaan ongelman ratkaisemiseksi. Olemme kuitenkin vastuussa tuotteiden vioista tai vahingoista vain siinä määrin kuin olet ryhtynyt kohtuullisiin toimiin vahinkojesi rajoittamiseksi. Toisin sanoen emme ole vastuussa vahingoista, jotka olisit voinut välttää ryhtymällä kohtuullisiin toimenpiteisiin. 

14.2 Emme ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat ennakoimattomista olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa, kuten sodasta, lakoista, pandemioista tai luonnonkatastrofeista, joita emme ole voineet kohtuudella ennakoida (Force Majeure). Jos osapuoli ei ylivoimaisen esteen vuoksi pysty täyttämään sopimuksen tai näiden ostoehtojen mukaisia velvoitteitaan, kummallakin osapuolella on oikeus purkaa sopimus ilman velvollisuutta korvata toiselle osapuolelle aiheutuneita vahinkoja tai menetyksiä. 

15. Näistä ostoehdoista

15.1 Meillä on oikeus muuttaa näitä ostoehtoja, mutta ostohetkellä hyväksymiäsi ostoehtoja sovelletaan aina kyseiseen ostoon. Kaikki muutokset näkyvät ostoehtojen viimeisimmässä julkaistussa versiossa verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä, kun olet hyväksynyt ostoehdot, eli kun teet uuden ostoksen verkkosivustolla. 

15.2 Näitä ostoehtoja tulkitaan ja sovelletaan Suomen lain mukaisesti. Jos toimivaltainen tuomioistuin, viranomainen tai vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin katsoo jonkin näiden ostoehtojen määräyksen pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseisen määräyksen jäljellä olevat osat ja kaikki muut näiden ostoehtojen määräykset pysyvät pätevinä ja täytäntöönpanokelpoisina täysimääräisesti sovellettavan lain mukaisesti. Sinulla on aina oikeus sen maan pakollisiin kuluttajaoikeuksiin, jossa sinulla on asuinpaikkasi. Mitään näissä ostoehdoissa ei voida tulkita tällaisista oikeuksista luopumiseksi. 

16. Vastuurajoitus yritysostoissa

Yritystoimintaa harjoittavien asiakkaiden osalta emme ole vastuussa välillisistä vahingoista tai voitonmenetyksestä. Lisäksi näiden ostoehtojen mukainen vastuumme kaikista menetyksistä tai vahingoista on rajoitettu määrään, joka vastaa asiakkaan SP:lle maksamaa kokonaissummaa tuotteesta, johon menetys tai vahinko liittyy tai josta se aiheutuu. 

17. Kysymykset, riita- ja valitusasiat

17.1 Olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä, jos sinulla on kysymyksiä tilauksestasi. Tavoitat meidät helposti näiden ostoehtojen alussa olevien yhteystietojen avulla. 

17.2 Jos yksityishenkilöiden kanssa syntyy riita, noudatamme vaihtoehtoisten riidanratkaisuelinten päätöksiä. Jos haluat tutustua ADR-sopimukseen omassa maassasi, klikkaa tästä. [Suomessa voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan sen verkkosivujen kautta tai lähettämällä kirjeen osoitteeseen PB 306, 00531 Helsinki. Ennen kuin viet asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).] 

17.3 Yksityishenkilönä voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin kautta, johon pääset tästä. 

17.4 Edellä esitetystä poiketen kaikki riidat voidaan ratkaista myös missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa siinä maassa, jossa asiakkaalla on kotipaikka. Yritysostojen osalta riidat ratkaistaan yleisessä tuomioistuimessa, jossa ensimmäisenä oikeusasteena on Helsingin käräjäoikeus. 


SP on määrittänyt ostoehdot 13. syyskuuta 2022.

Luovuuden tekniikka on intohimomme.

Me Scandinavian Photolla rakastamme luovuutta sen eri muodoissa ja keskitymme tarjoamaan korkealaatuisia tuotteita kaikille tekniikasta kiinnostuneille. Henkilökohtaisella palvelulla ja asiantuntijaneuvonnalla luomme ratkaisuja, jotka räätälöidään sekä asiakkaan että tarkoituksen mukaan – hyvään hintaan.

Seuraa meitä:
Liity uutiskirjeemme tilaajaksi!

Ole kartalla kuvauksen ja kameroiden uusimmista trendeistä! Tilaa Scandinavian Photon uutiskirje nyt! Saat ensimmäisten joukossa tietoa erikoistarjouksistamme, alan johtavien tuotemerkkien kuulumisista ja uutuuksista sekä tietysti runsaasti inspiraatiota omaan valo- tai videokuvaukseen.