Reklamaatio

Täältä voit lukea lisää takuuajoista ja toimenpiteistä, jos joudut reklamoimaan meiltä ostamasi tuotteen. Löydät myös yleisimpien valmistajien yhteystiedot.

Hyvä tietää

Kun olet vastaanottanut tuotteesi, on tärkeää varmistaa, että se toimii niin kuin sen pitääkin.

Jos huomaat, että meiltä ostamassasi tuotteessa on jotain vikaa, suosittelemme sinua ensisijaisesti ottamaan yhteyttä suoraan valmistajan tukeen saadaksesi apua mahdollisimman nopeasti. Jos haluat meidän toimivan asiassa välikätenä, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin autamme sinua mielellään.

Takuu

Tuotteen valmistaja määrittää tuotteen takuuajan. Scandinavian Photo ei myönnä lisätakuita valmistajan määrittelemien takuuehtojen lisäksi. Löydät takuuajan kyseisen tuotteen tuotesivulta.

Reklamaatio

Reklamaatio-oikeus on kolme vuotta yksityishenkilöille ja kaksi vuotta yritysasiakkaille. Tämä mahdollistaa reklamoinnin Scandinavian Photolta ostamistasi tuotteista.

Jotta reklamaatio hyväksyttäisiin, tuotteessa olevan virheen on oltava alkuperäinen virhe. Tämä tarkoittaa sitä, että vian on täytynyt olla olemassa jo toimituksen yhteydessä, etkä sinä asiakkaana ole aiheuttanut vikaa esimerkiksi käyttämällä tuotetta väärin.

Huomioithan, että joillakin tuotteilla on lyhyempi säilyvyys ja ne voivat vaikuttaa arvioon siitä, onko kyseessä alkuperäinen vika vai ei. Tähän kuuluu esimerkiksi tuotteet, kuten mustepatruunat ja akut.

Näin suoritat reklamaation

Sinun tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisesta tai siitä, kun sinun olisi tullut havaita vika. Jos haluat reklamoida tuotteesi, ole meihin yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen info@scandinavianphoto.fi. Sisällytä sähköpostiisi ostokuitti, tarkka virhekuvaus ja mahdolliset kuvat tuotteesta sen alkuperäisessä pakkauksessa. Voit myös tuoda tuotteesi ja kuittisi johonkin myymälälöistämme niin autamme sinua paikan päällä.

Reklamaation käsittely kestää meillä yleensä noin 4-6 viikkoa.

Lähetä tuotteesi meille

Kun olet ottanut yhteyttä asiakaspalveluumme, saat ohjeet tuotteen lähettämiseen. Saat tämän jälkeen palautuslapun ja asianumeron, jonka jälkeen sinun on lähetettävä tuotteesi tai palautettava se johonkin myymälöistämme 14 päivän kuluessa. Emme ota vastaan ​​paketteja postitse ilman, että olet ollut meihin yhteydessä asian osalta.

On tärkeää, että pakkaat tuotteesi huolellisesti ennen sen lähettämistä meille. Käytä erillistä ulkopakkausta ja paketin sisällä iskuja vaimentavaa pakkausmateriaalia. Tuotteen alkuperäispakkaukseen ei saa liimata palautuslappua tai värillistä teippiä. Sinun vastuullasi on, että pakkaus kestää iskuja, tärinää ja painetta, jotta tuote ei vaurioidu kuljetuksen aikana. Täältä voit lukea PostNordin vinkit pakkaamiseen parhaalla tavalla.

Jos lähetät tuotteesi voimassa olevassa takuu- tai reklamaatiotapauksessa, emme peri tapauksesta toimituskuluja.

Tämä tapahtuu myöhemmin

Kun olemme vastaanottaneet tuotteesi, toimitamme sen valmistajan valtuutettuun huoltoon tarkastettavaksi. Mikäli reklamaatio on valmistajan hyväksymä, autamme sinua kuluttajansuojalain tai ostolain sääntöjen mukaisesti ensisijaisesti korjaamalla tuotteen.

Jos tarkistuksen jälkeen me tai maahantuojan valtuuttama huoltoliike huomaa, että tuotteesi vika ei kuulu reklamaatio-oikeuden piiriin, veloitamme 75€ käsittelykulut ja mahdollisen korjauskustannusehdotuksen summan. Kun teet ostoksia yksityishenkilönä ja tuotteen vastaanottopäivästä on kulunut yli kaksi vuotta, olet velvollinen osoittamaan, että tuotteessa on reklamaatio-oikeuden alainen alkuperäinen valmistusvirhe. Kun teet ostoksia yritysasiakkaana, olet vastuussa tästä välittömästi tuotteen vastaanottamisen jälkeen.

Sinun oikeudet

Yksityishenkilönä sinulla on aina oikeus ottaa suoraan yhteyttä Scandinavian Photoon saadaksesi apua reklamaatiossa. Voit myös ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Ennen kuin saat asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Yksityishenkilönä voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin kautta, johon pääset tästä.

Riita-asioissa sinun tulee yritysasiakkaana kääntyä yleisen tuomioistuimen puoleen, jossa ensimmäisenä oikeusasteena on Helsingin käräjäoikeus.

Yleisimpien valmistajien yhteystiedot

Ottamalla yhteyttä suoraan tuotteen valmistajaan saat apua nopeasti. Täältä löydät yleisimpien tuotemerkkiemme valmistajien yhteystiedot. Huomioithan, että joidenkin valmistajien tuki voi olla englanniksi ja että jotkut tarjoavat tukea vain sähköpostitse ja verkkosivuston kautta.

Apple
Asus
BenQ
Blackmagic Design
Canon
DJI
Eizo
Epson
Fujifilm
GoPro
Jupio
LaCie
Nikon
Panasonic
Sigma
Sony

Luovuuden tekniikka on intohimomme.

Me Scandinavian Photolla rakastamme luovuutta sen eri muodoissa ja keskitymme tarjoamaan korkealaatuisia tuotteita kaikille tekniikasta kiinnostuneille. Henkilökohtaisella palvelulla ja asiantuntijaneuvonnalla luomme ratkaisuja, jotka räätälöidään sekä asiakkaan että tarkoituksen mukaan – hyvään hintaan.

Seuraa meitä:
Liity uutiskirjeemme tilaajaksi!

Ole kartalla kuvauksen ja kameroiden uusimmista trendeistä! Tilaa Scandinavian Photon uutiskirje nyt! Saat ensimmäisten joukossa tietoa erikoistarjouksistamme, alan johtavien tuotemerkkien kuulumisista ja uutuuksista sekä tietysti runsaasti inspiraatiota omaan valo- tai videokuvaukseen.